Програм |
Растимо уз плес
|
Теоретски приступ |
Предшколско детињство је период развоја свих потенцијала и дечје потребе за покретом и игром. Дете кроз покрет и плес изражава своју потребу за кретањем, креативношћу, осећај за ритам , темпо,музику. Кроз игру и покрет дете стиче и богати разноврсна искуства, овладава простором, негује сопствени сензибилитет, сарађује са другима и развија своју креативност и машту. |
Циљна група |
Родитељи и деца обухваћена редовним предшколским програмом Предшколске Установе „Наша младост“ Лапово |
Општи циљ |
-Кроз плесне активности развијати позитивну слику о себи, својим могућностима владања простором;
-Задовољавање дечје потребе за кретањем;
-Развој плесне културе код деце;
-Увођење различитих облика кретања са и без музике,
-Развој оријентације у простору;
-Развој и координација покрета;
-Развијање и неговање плесног бон-тона
-Развој сарадње и толеранције; |
Методичка начела програма |
Програм је прилагођен узрасним карактеристикама деце, подстиче и развија стваралачке плесне способности,естетске перцепције и осећај оријентације у простору. Програмске активности ће се остваривати кроз заједнички рад деце, родитеља и васпитача |
Задаци програма |
-Подстицати развој маште и креативности;
-Вера у своје снаге и моћи,
-Увођење различитих облика кретања са и без музике;
-Подстицати оријентацију у простору;
-Подстицати прецизност и кординацију покрета у простору;
-Усвајање и примена правила бон-тона у плесу
-Усвајање плесне кореографије;
-Подстицати сараднички дух уплесним активностима;
-Укључивање родитеља у плесне активности;
|
Методе рада |
- Вербална;
- Демонстративна;
- Метод игре или плеса;
|
Облици рада |
- Индивидуални,
- Групни,
- Рад у пару,
|
Садржаји васпитнообразовне активности програма |
- Обука васпитача – програм обуке учења плеса за децу предшколског узраста кроз Акредитовани програм „Растимо уз плес“ (Васпитач координатор);
- Обука свих васпитача и мед. сестара у предшколској установи „Наша младост“;
Обука деце и родитеља;
- Ритам – прихватање музике и осећаја за ритам и смисао плесног покрета;
- Облици кретања – савладавање и овладавање кретњама у основном облику и у односу на захтев музике;
- Вежбе загревања уз музику;
- Појам – плесна слика – подразумева следеће елементе:
Став, „Мали манекени“
Осмех, „Моје емоције“
Држање тела(индивидална и колективна слика)
- Плес као облик дружења – неговање колективног духа
- Игра за развој ритма
- Вежбе покрета ( поза), Лети лети, ласта;
- Кретање кружно;
- Кретање у различитим смеровима;
- Формирафе формације врсте;
- Формирање формације двојних редова;
- Формирање формације парова;
- Игра „ Заледи своје тело“ став поза;
- Формирање плесне коореографије;
- Извођење плесне кореографије у различитим просторима вртића,
- Извођење плесне коореографије на тргу ЛАПОВА 01.06.2017.
|
Начин организације остваривања програма |
Место |
Предшколска установа „Наша младост“, трг Лапова |
Време остваривања |
Од октобра 2016. до јуна2017.
Једном недељно |
Трајање |
30 мин |
Величина групе |
Сва деца и њихови родитељи који су укључени у редовни предшколски програм |
Координатори |
Васпитач Весна Вељковић и Јелена Томић |
Материјали и опрема неопходна за реализацију |
ЦД плејер, озвучење, микрофон,костими |
Начин праћења и вредновања програма |
Евалуционе листе за родитеље,
Евиденција учешћа деце и родитеља у радионицама и плесу на тргу,
Видео и фото записи |